مسوول انجمن فيزيوتراپي استان يزد گفت: كساني كه كارهاي نوشتاري زيادي انجام مي دهند و يا زنان كه براي شستن ظروف و لباس از مچ دست خود استفاده زيادي مي‌كنند و دست در يك وضعيت كاملا غلط قرار مي‌گيرد، فشار بر روي رگ‌ها و عصب‌هاي عبوري از ناحيه جلوي مچ دست وارد مي‌شود.

ذبيح الله برجسته  اظهار داشت: افراد مبتلا به سندرم مچ دست هنگام شب و يا استراحت و در خانم‌ها در زمان بارداري درد انگشتان را بيشتر حس مي‌كنند كه اين افراد هنگام احساس درد با تكان دادن دست خود احساس راحتي مي كند.

وي ادامه داد: در فعاليتهايي كه مچ در يك وضعيت ثابت و طولاني قرار مي‌گيرد يعني در ميان افراد تايپيست، كساني كه كارهاي نوشتاري زيادي انجام مي دهند و يا زنان كه براي شستن ظروف و لباس از مچ دست خود استفاده زيادي مي‌كنند و دست در يك وضعيت كاملا غلط قرار مي‌گيرد، فشار بر روي رگ‌ها و عصب‌هاي عبوري از ناحيه جلوي مچ دست وارد مي‌شود.

وي اضافه كرد: در اين هنگام دست دچار گزگز يا مورمور شدن در ناحيه انگشتان بويژه انگشتان شست،‌ اشاره و مياني مي‌شود.

برجسته يادآور شد: در مواقعي كه فعاليت در وضعيت صحيح انجام مي‌شود ولي درد شديد است استفاده از مچ بند و يا اسپلينت ضرورت دارد.

اين كارشناس فيزيوتراپي تصريح كرد: در مراحل اوليه درمان توسط فيزيوتراپی و با استفاده از امواج اولتراسوند يا ليزر انجام مي شود. در مراحل شديدتر و در صورتي كه درد با فيزيوتراپي بهبود نيافت، استفاده از عمل جراحي به بهبودي بيمار كمك مي‌كند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا